Vraag en antwoord

Over VanHelder

Waarom VanHelder®?

VanHelder® is opgezet door drie ervaren ondernemers met veel kennis van de zakelijke energiemarkt. Wij richten ons enkel op de zakelijke markt. Wij maken de zakelijke markt toegankelijk en betaalbaar. Wij gebruiken eenvoudige contracten, bieden scherpe tarieven en zijn altijd bereikbaar. Wij zijn zelf ondernemers en spreken daarom dezelfde taal van onze zakelijke klanten. Kortom eenvoud, voordeel en gericht op de zakelijke klant.

Heeft VanHelder® een eigen vergunning?

Jazeker. VanHelder® heeft een wettelijke Leveranciersvergunning voor het leveren aan klein- en grootverbruikers voor zowel gas als elektriciteit. Wij zijn dus zelfstandig actief op de energiemarkt zonder tussenkomt van derden.

Kan VanHelder® ook aan klein- en grootverbruikers leveren?

Ja, wij leveren aan alle zakelijke klanten zowel aan groot- als kleinverbruikers.

Waar komt de energie van VanHelder® vandaan?

Op dit moment koopt VanHelder® haar stroom in op een duurzame manier, via het ‘vergroenen’ van reguliere/grijze stroom. Wij vergroenen onze stroom via certificaten. VanHelder® koopt certificaten in met als oorsprong elektriciteit die is opgewekt door middel van Scandinavische waterkracht.

Klopt het dat VanHelder® altijd bereikbaar is?

Ja, wij werken niet met openingstijden. Wij zijn van mening dat wij altijd bereikbaar moeten zijn als u een vraag heeft. Bel ons gerust of stel uw vraag via e-mail.

Facturatie

Klopt het dat VanHelder® de factuur en contract via de e-mail opstuurt?

Ja dat klopt. Wij kiezen voor een snelle, directe en eenvoudige manier van communiceren met onze klanten. Als u uw factuur per post wenst te ontvangen, kan dit uiteraard ook.

Wanneer ontvang ik mijn jaarfactuur?

Na 12 maanden levering maken wij uw jaarfactuur op. Deze nota wordt apart aan u opgestuurd.

Hoe ontvang ik mijn factuur?

Uw facturen sturen wij maandelijks via de e-mail. Eenvoudig, duurzaam en helder voor uw administratie. Wilt u deze per post ontvangen, dan kan dit uiteraard ook.

Tarieven

Wat gaat mijn bedrijf betalen?

Uw maandbedrag is afhankelijk van uw verbruik. Wij baseren uw verbruik op uw geschatte (of laatst bekende) verbruik. Dit bedrag is in zowel de voorbeeldberekening als de aanmelding zichtbaar. Dit is ook het bedrag dat u maandelijks op uw factuur terug zult vinden.

Waar kan ik de tarieven vinden?

Een overzicht van onze tarieven kunt u vinden op ons tariefblad. U kunt ook eenvoudig een voorbeeldberekening (met link naar voorbeeldberekening) maken voor uw bedrijfssituatie. Wij maken dan een berekening op basis van uw daadwerkelijk verbruik.

Technische vragen

Wat is het verschil tussen een enkel- en dubbeltarief?

Als u een dubbeltariefmeter hebt, betaalt u in de nacht en in de weekenden minder voor uw elektriciteit. Het tarief per kWh is dan verdeeld in een hoog en een laag tarief. Op werkdagen tussen 07:00 uur in de ochtend en 23:00 uur in de avond betaalt u het hogere tarief. Het lage tarief geldt op werkdagen van 23:00 tot 07:00 uur en tevens in het weekend en op nationale feestdagen. In sommige regio’s kan de grens van 23:00 u anders zijn, namelijk 21:00 u. De regionale netbeheerder bepaalt de tijdstippen van hoog- en laagtarief.

Waar kan ik een storing melden?

Voor storingen belt u met het nationale storingsnummer voor Elektriciteit en Gas: 0800 9009.

Wat wordt bedoeld met gas regio?

De leveringsprijs voor gas is afhankelijk van de regio waarin uw bedrijf zich bevindt. Per regio wordt een toeslag berekend op de prijs per m³. Deze toeslag is afhankelijk van de afstand tussen uw leveringslocatie en Slochteren (Groningen) waar de daadwerkelijke gaswinning plaatsvindt. Ons leveringstarief is inclusief uw regio-opslag.

Wat wordt er met het vastrecht bedoeld?

Het vastrecht is een vast bedrag per maand dat wij in rekening brengen. Met deze vaste opbrengsten dekken wij een deel van het inkoop risico voor VanHelder®, voor het geval dat er geen verbruik is en wij wel kosten moeten maken.

Kan mijn bedrijf ook energie terugleveren?

Ja dat kan. Wij salderen tot 100% van het volume. Neemt u hierover contact met ons op via 020 205 0485

Vragen over levering

Vanaf wanneer start VanHelder® met levering?

Wij controleren eerst de looptijd van uw huidige contract (bij uw huidige leverancier). Als u vrij bent om direct over te stappen, dan zetten wij deze overstap (zogenaamde switch) direct in gang (tijdsindicatie binnen 24 uur). Loopt uw contract binnen twee maanden af, dan starten wij met leveren na afloop van uw huidige contract. Loopt uw contract nog langer dan twee maanden, dan starten wij direct (verwachting binnen 24 uur) met leveren.

Hoe verloopt de overstap naar VanHelder® ?

Uw overstap is heel eenvoudig. VanHelder® controleert allereerst uw bedrijfsgegevens. Als alles in orde is ontvangt u uw contract via de e-mail. De overstap is dus eenvoudig en snel en is doorgaans binnen 24 uur gerealiseerd.

Vragen en klachten

Hoe kan ik een vraag stellen aan VanHelder®?

Als u een vraag heeft over onze dienstverlening of over onze producten, dan kunt u ons eenvoudig bellen via 020 205 0485, wij zijn altijd bereikbaar. U kunt ook een e-mail sturen naar vraag@vanhelder.nl, wij staan u graag te woord.

Waar kan ik een klacht indienen?

Indien u een klacht heeft kunt u deze indienen via klacht@vanhelder.nl. Wij zullen uw klacht direct behandelen. Natuurlijk kunt u ook bellen, zo kunnen we u persoonlijk te woord staan en uw klacht direct behandelen.

Neem gerust contact met ons op.

We staan 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar.

Direct contact opnemen